10 tips för att skapa ett bra skyltfönster

Skapa ett skyltfönster som skapar en nyfikenhet med dessa punkter

 

  1. Berätta en historia med dina produkter, var kreativ, skapa ett tema först och försök hålla dig till produkter som du faktiskt säljer.


  2. Se till att hålla budskapet i ögonhöjd, gå ut och titta in som kund, vart är ögonhöjd för kunden? markera detta och se till att det är i det området som du har ditt budskap.


  3. Du har ca 2 sekunder på dig att fånga uppmärksamheten från fotgängarna utanför fönstret, se till att ditt budskap går fort att förstå men också att det skapar en nyfikenhet.


  4. Håll ditt skyltfönster uppdaterat och se till att den inte bara står och samlar damm. Försök byta ut produkterna eller budskapet ofta. Häng med i trenderna som just nu är populära eller högtider som närmar sig. Ju mer du ändrar desto mer kunder kommer vilja titta in varje gång dem går förbi.


  5. Genom att foliera ditt skyltfönster kan du skapa andra upplevelser emellanåt, en stor bild eller ett budskap som inte bara dem närmaste fotgängarna ser utan även dem längre bort. Var kreativ och låt blickarna dras till just ditt skyltfönster.


  6. Överraska dina kunder, chocka dem, ställ in något som absolut inte har att göra med dina produkter eller din butik, om du t.ex säljer halsband och smycken, varför inte stoppa in en stor rosa elefant som drar blickarna till sig? men glöm inte bort dina produkter, häng ett halsband runt elefanten eller sätt på strumpor på elefanten om du säljer strumpor.


  7. Använd dig av färgglada hjälpmedel som drar blickarna åt sig, men håll dig inom din profil, skrikande färger kanske fungerar bra för vissa typer av butiker och andra inte.. försök dock att skapa kontraster som gör det lätt att läsa och se även på längre avstånd.


  8. Keep it simple, släng inte flera olika produkter, gör det inte rörigt. men samtidigt gör det inte för smått. en hel vägg med julgranskulor kommer dra blickarna till sig mer än en liten ensam julgranskula som hänger i ett snöre.


  9. Belys dina produkter, med rätt ljus så särskiljer du fort från andra skyltfönster på gatan. Se till att ljuset verkligen riktas på rätt sätt som förhöjer produkten eller budskapet. Se även till att lämna vissa lampor på under natten så att ditt skyltfönster verkligen lyser upp även då du inte har öppet.


  10. Bakgrund eller inte? att ha en bakgrund eller en vägg bakom skyltfönstret låter verkligen dina produkter i skyltfönstret att lyftas fram ännu mer. Tänk över vilket budskap eller tema det är du har vill att kunden ska få. Vill du att kunden ska se dina produkter väl eller kunna se in i butiken?

 

 

Ni är mer välkomna att slå oss en signal på 018-10 99 10 för att boka ett möte i er butik för att gemensamt titta igenom hur just er butik kan förvandlas


/ Butiksetablering grundades under slutet av 90-talet och har i över 20 år fokuserat och specialiserat sig på att bygga butiker, vi är idag verksamma över hela landet med lokalkontor i Uppsala & Göteborg.